måndag 8 oktober 2007

Tomt i Filadelfias kollekt?

Jag letar efter en församling jag kan tänka mig att gå till. Jag surfar in på Citykyrkans hemsida där jag hittar lite information om ungdomsgrupper, musik och annat. Sedan besöker jag Filadelfiakyrkans hemsida där det första som möter besökarna är rubriken "Låt kyrkoavgiften gå till Filadelfia". Sedan följer info om de olika sätten jag kan betala in pengar till Filadelfiakyrkan.

Verkligen inte det bästa sättet att öka medlemsantalet i församlingen. Inte heller ett smidigt sätt att öka icke-troendes förståelse för kyrkan. Jag har varit på en gudstjänst i Filadelfiakyrkan. Jag tyckte inte om det, men jag vill ändå ge det en ny chans. Hemsidan fick mig att ångra mig.

Däremot skulle jag gärna ta emot tips om kyrkor i Sthlm som har en väl fungerande ungdomsgrupp modell 18+.

2 kommentarer:

Emanuel Karlsten sa...

Korskyrkan, centrumkyrkan, immanuel 153, New Life.

There you have it. Top fyra i Stockholm, tycker jag.

Kyrksurfaren sa...

Korskyrkan besokte jag faktiskt for nagra veckor sedan och tyckte om det. New Life gillade jag ocksa. Centrumkyrkan har jag tankt besoka ett tag men Immanuel 153 har jag inte hort talas om. Det maste jag kolla upp.

Korskyrkan tankte jag besoka igen nar jag kommer ater till Sverige.

Tack Emanuel for tipsen! Nu har jag lite att ga pa. =)