måndag 24 september 2007

En nyfrälst tankar om ett kristet liv

Om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad jag ska med den här bloggen till. Det känns bara som ett naturligt steg. Jag har en annan blogg som jag också skriver i (om ett helt annat ämne), men Gud och kyrkan börjar ta upp en allt större del av mitt medvetande. Jag behöver en fristad där jag kan göra mig av med mina tankar och åsikter.

För tankar och åsikter har jag. Jag är 20+, nyfrälst, jag går inte till någon speciell kyrka utan prövar fältet. Jag ser saker jag tycker om, och saker jag inte tycker om i Stockholms och Sveriges kristna liv. Mycket handlar visserligen om tycke och smak, men av det lilla jag hunnit snappa upp kan det gott behövas en rejäl omrörning så inte allt somnar in. Och dessutom tror jag gott att det kan behövas ytterligare en som skriver om kyrkan med ena foten i någon sorts objektivitet. Någon som kan kritisera kyrkan, och försvara kyrkan.

4 kommentarer:

kristofer sa...

Hej Kin, Tack för länken! Det ska verkligen bli spännande att se vad som kan komma ur den här bloggen! Rör gärna om och behåll ditt perspektiv som nyfrälst, för vi behöver alla perspektiv vi kan få! :)

Kyrksurfaren sa...

Ja, jag började med din blogg. ;) Förhoppningsvis kan jag på något sätt bidra till att icke-troende öppnar sitt sinne för nya intryck (och uttryck), att troende förstår icke-troende lite bättre och samtidigt få lite mer insikt i min egen tro. Det ska bli spännande för mig också.

Emanuel Karlsten sa...

Mycket spännande! Jag bokmärker direkt!

Kyrksurfaren sa...

Kul! Hoppas ni finner det lika upplyftande att läsa, som jag finner det att skriva.